۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۴۲۲۶۶
آیت الله طبرسی:

 ناهماهنگی در تبلیغ آسیب زا است/ تعلیم در ‌آموزش و پرورش باید با تزکیه همراه باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران ناهماهنگی در تبلیغ را آسیب زا دانست و با بیان این که متأسفانه هنوز نتوانستیم یک الگوی مشخص و ثابت را در تبلیغ برای مخاطبان در نظر بگیریم، گفت: این مسأله یک مخاطب به ویژه یک دانش آموز و جوان را دچار سردرگمی می کند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت را نخستین رسالت آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش به عنوان مرکز تعلیم و تربیت نیازمند توجه ویژه است.

 

وی اصلاح جامعه را در گرو اصلاح آموزش و پرورش دانست و با بیان این که امروز این نیت پاک در سطح عالی به منظور تقویت نگاه دینی در سطح دستگاه تعلیم و تربیت وجود دارد، افزود: وحدت حوزه و آموزش و پرورش فرصت بسیاری برای تقویت مبانی دینی و ارزشی در این مرکز مهم علمی و تربیتی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان تأکید کرد و گفت: تربیت و آشنایی دانش آموزان با ایمان اسلامی باید به گونه ای باشد که آنها تا آخر نیز با این عهد و پیمان الهی باقی بمانند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که به هر میزان در کشور نفت، سرمایه و پول داشته باشیم اما نیروی مؤمن و عاقل نداشته باشیم فایده ای برای کشورمان نخواهد داشت، افزود: متأسفانه در گذشته نیز مغزها، فکرها و تربیت ها بر مبنای وابستگی بود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که اگر می خواهیم مستقل شویم ابتدا باید در فکر و فرهنگ مستقل باشیم و آنها را اصلاح کنیم، تصریح کرد: مهم ترین مرکز برای اصلاح افکار و فرهنگ ها دستگاه تعلیم و تربیت است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز فرزندان ما در خطر هجمه های گسترده دشمنان قرار دارند، افزود: امروز هزاران راه شیطانی در برابر دانش آموزان و جوانان کشورمان وجود دارد که هم از لحاظ فکری و عقیدتی جوانان ما را تهدید می کنند.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت تبلیغ صحیح دین از سوی مبلغان در جامعه به ویژه در میان نسل جوان جامعه تأکید کرد و گفت: اگر تبلیغ دین جذاب باشد می تواند نسل جوان را در برابر موج گسترده ای از هجمه های دشمنان مصون بدارد.

 

وی با تأکید بر این که خروجی آموزش و پرورش باید جوانانی دینمدار و انقلابی باشند، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان از هر فرصتی برای تضعیف دین و ارزش های اسلامی استفاده می کنند رسالت حوزه و آموزش و پرورش سنگین است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز همه ما وظیفه داریم از میراث انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری به خوبی حراست کنیم، خاطرنشان کرد: اگر خروجی آموزش و پرورش دانش آموزانی متدین و خداپرست باشند به حتم هجمه های دشمنان نمی تواند هیچ تأثیری بر اصول و مبانی ارزشی ما داشته باشد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که تعلیم و تزکیه در آموزش و پرورش باید توأمان باشد، بیان داشت: علم بدون ایمان و تقوا نمی تواند زمینه ساز رشد و تعالی انسان باشد.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز وظیفه حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و دیگر مراکز علمی این است که احکام الهی را از کتاب و سنت استخراج و برای جامعه تبیین کنند، گفت: هر گونه سستی و کاهلی در این باره خیانت بزرگی به اسلام و انقلاب است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کار تبلیغ دین بسیار سخت و کمرشکن است، بیان داشت: باید زمینه را فراهم کنیم تا فرصت پذیرش برای جامعه فراهم شود.

 

وی با بیان این که عمل به دین باید در کنار تبلیغ مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: تبلیغ دین با توجه به سختی ها و مشکلاتی که با خود به همراه دارد، اما اگر صحیح و هدفمند صورت گیرد محصول خوبی برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت گسترش تبلیغ چهره به چهره در جامعه تأکید کرد و گفت: یک مبلغ و روحانی باید برای اثرگذاری تبلیغ دین به میان مردم برود و ارتباط خود با جامعه را مستمر کند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که مبلغان دین باید رنج و سختی های عرصه تبلیغ را بپذیرند و تحمل کنند، افزود: امروز مبلغان دینی ادامه دهندگان مسیر پیامبران و ائمه معصومین(ع) هستند و باید از آن میراث ارزشمند حراست کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود ناهماهنگی در تبلیغ را آسیب زا دانست و با بیان این که متأسفانه هنوز نتوانستیم یک الگوی مشخص و ثابت را در تبلیغ برای مخاطبان در نظر بگیریم، بیان داشت: این مسأله یک مخاطب به ویژه یک دانش آموز و جوان را دچار سردرگمی می کند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که اعتقاد به ولایت فقیه باید در عمل انجام شود، افزود: اگر خدای ناکرده از این اعتقاد عبور کنیم، جمهوری اسلامی به جمهوری دموکراتیک آقای بازرگان تبدیل خواهد شد./950/202/ب2

ارسال نظرات